Bestaat er een betaalbare gps tracker die mijn dementerende moeder kan lokaliseren?

Mijn moeder is beginnend dementerend en als familie willen we haar kunnen traceren mocht ze verdwaald zijn. Op Ebay zijn vele gps trackers te vinden, maar deze hebben allemaal een max. distance working van ong. 50 meter. Ik ben opzoek naar een tracker die op bijvoorbeeld 10 km. werkt. Die verbinding maakt met gps en zodat we op onze telefoons haar kunnen lokaliseren. Is er zoiets? Bij voorkeur een klein apparaatje wat ze in haar tas of portemonnee bewaard. Ipv een horloge of ketting.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je hier wat mee?
http://forum.alzheimer-nederland.nl/viewtopic.php?t=1794&p=8714 (Normaal had ik het voor je doorgelezen en een goed antwoord gegeven, maar ik moet zo weg)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom draaien jullie het niet om, geef je moeder een telefoontje met routeplanner app.
Dan weet ze zelf waar ze lopen moet, als ze naar huis wil...want die positie zetten jullie er vast in.
Of vergeet ze misschien haar telefoon?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is inderdaad voor wanneer ze haar telefoon vergeet. Ze heeft een Iphone 6, jaja hippe moeder. Daarop heeft gewoon zoek mijn iphone app. Maar als ze hem vergeet, dan weten we niet waar ze is, mocht er iets voorvallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Typie, het typerende aan dementie is dat mensen moeilijk nieuwe dingen leren (ze onthouden ze namelijk niet) ze kan dus misschien moeilijk een telefoon met routeplanner app gebruiken. Daarnaast denken oude mensen nogal eens dat ze ergens heen moeten (naar huis, naar papa en mama) en gaan ze daar heen, zonder te beseffen dat die ouders al járen geleden overleden zijn en dat ze helemaal niet naar 'huis' gaan omdat ze daar ook al jaren niet meer wonen. Het gaat om een dementerende moeder van de vragensteller, niet om een 'gewone oudere'.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een gemiddelde GPS tracker is flink aan de prijs. De oplossing die Honni geeft is inderdaad de meest voordelige. Op een pc kun je zelfs het toestel volgen in google maps. Zie de toegevoegde bron voor meer info. Bronnen:
- http://www.telefoonterugvinden.nl/hoe-vind-ik-mijn-android-toestel-terug/

Antwoorden (2)

Je zou haar een smartphone kunnen meegeven (zonder dat ze het weet en zonder dat ze hem überhaupt hoeft te gebruiken). Daarop kun je een anti-diefstal-app installeren en met GPS is ze dan altijd te lokaliseren.
AndroidLost is zo'n app voor een android-achtig toestel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Werkt dat ook als het toestel niet aan staat?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee het toestel moet aan staan
Amadea
8 jaar geleden
Dan lijkt me dat niet de juiste oplossing voor een dementerende persoon.
Dit (https://www.nedsoft.nl/prepaid-gps-systemen/nedsoft-gps-tracker?gclid=Cj0KEQjwu-CuBRCQ2byQtMep7e0BEiQABQKlkWz4k6AjZSzd8Fe5xrlGz2InbCX7JFgqs6P8QwX40CgaAnVe8P8HAQ) apparaatje kun je volgen via internet. Wel duur, maar het voldoet aan al je wensen. Succes!