Van welk merk is dit logo (zie foto)?

En mocht u weten waar ik het product in de afbeelding kan krijgen, zou ik dat héél graag horen ! =)

het is een luidspreker chassisdeel, 2 polig DIN. De vrouwelijke versie van dit chassisdeeltje is nog goed verkrijgbaar, maar de mannelijke versie...........

Toegevoegd na 24 minuten:
AFBEELDING:
https://goo.gl/photos/QZCGs1V9GpZynYbb8

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
Amadea
8 jaar geleden
Er draait nog geen rondje, als teken dat er een foto aan staat te komen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Foto's werken niet meer altijd, helaas.
Cryofiel
8 jaar geleden
Foto's werken wel bij vragen, niet bij antwoorden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HET IS ME GELUKT!!
hier de afbeelding:
https://goo.gl/photos/QZCGs1V9GpZynYbb8
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zal nog niet makkelijk worden. Meestal is het chassisdeel female en de plug male. Of het merk uitmaakt - en of het h-tje in je foto ook een merk is - durf ik niet te zeggen ; normaliter hebben ze die stekkertjes in elke elektronicazaak voor een paar dubbeltjes. Maar dan dus omgekeerd.....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt gelijk dat het male chassisdeel moeilijk te krijgen is.
Ik zou eens gaan kijken in de autohandel daar zie ik dat soort connectoren maar of het volgens din is.
Reddie
8 jaar geleden
Die luidsprekerpluggen zijn in elke elektronica zaak te koop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bij onze electronicazaak in weert hebben ze die helaas niet =(
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een beetje electronicazaak heeft die gewoon. Ze zijn ook online verkrijgbaar maar of dat rendabel is met verzendkosten?? www.onlinekabelshop.nl/loudspeaker-connector-mannelijk
Bordensteker
8 jaar geleden
Deze verzonken mannelijke 2-pin loudspeaker chassis mount connector volgens DIN 41529 is online met geen mogelijkheid identiek te vinden, dus kennelijk nergens meer verkrijgbaar. Als stekertje voor aan een snoer bestaat-ie uiteraard wel nog steeds in meerdere uitvoeringen. 'Anderzijds' als vrouwelijk chassisdeel ook, http://www.allekabels.nl/luidspreker-stekker/4486/1049223/luidspreker-din-stekker.html , of deze: http://www.onlinekabelshop.nl/loudspeaker-aansluiting-voor-paneel-montage, en dan kun je er een male-male koppelstuk in steken, http://www.onlinekabelshop.nl/loudspeaker-koppelstuk-mannelijk-mannelijk , maar dan steekt het geheel flink uit de achterwand van de luidspreker naar buiten waardoor het aanmerkelijk kwetsbaarder is. In afwijkende vormen bestaat dit ook, maar dat zijn ook weer geen chassisdelen, bijvoorbeeld deze:
http://www.ebay.co.uk/itm/2-X-2-PIN-SPEAKER-DIN-PLUG-PLUGS-MALE-HI-FI-CONNECTORS-CABLE-LEAD-/200956069750 De engelstalige Wikipedia noemt ook alléén de vrouwelijke uitvoering van het chassisdeel van DIN 41529 luidprekerconnectors http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_connector :
"It exists as a panel-mounting female version, and line-mounted male and female versions."
De Nederlandse Wikipedia gaat niet zover in detail. In een vraag elders werd over de DIN 41529 luidsprekerconnectors in het algemeen opgemerkt:
“All German equipment up until well in the 80's used those DIN speaker connectors. They were not bad at all. But today it is hard to find decent ones new. You are probably better off reusing old Hirschmann plugs from the 70's. Go for the ones with black contact points, those are silver plated and very good!”
http://forums.stevehoffman.tv/threads/what-is-the-name-of-this-type-of-cable-connector.319674/ Er lijkt inderdaad alleen kans om zoiets toevallig op oude boxen aan te treffen, of ergens in auto’s, cq bij een auto(-elektronica) zaak, als gerardkh het in zijn reactie op de vraag bij het *juiste eind* heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wou je een hele dikke plus geven voor dit antwoord, Bordensteker ; die conclusie had ik inmiddels ook getrokken (niet meer nieuw verkrijgbaar), maar jammer genoeg niet het merk.
Helaas heb je er geen antwoord van gemaakt, want dit is het beste en meest volledige.
Bordensteker
8 jaar geleden
Bedankt, maar de hoofdvraag was in het begin al correct en mét een overtuigende link beantwoord. En door o.a. mijzelf geplust. De bijvraag was een voorwaardelijke ("En mocht u weten ... "), waaruit al doorklonk dat VS daar al min of meer van overtuigd was. Dan zie ik dat niet als een aanrekenbare onvolledigheid van het antwoord van gvrox.

Antwoorden (3)

Het lijkt nogal op de h in het Hirschmann logo : http://www.hirschmann-usa.com/
gvrox
8 jaar geleden
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu wilt maar anders kun je gemakkelijk iets improviseren.

Zie bron

Toegevoegd na 58 seconden:
nog een bron
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een gewone DIN luidspreker aansluiting die vroeger op zowat alle van Europese makelij zijnde geluidsapparatuur gebruikt werd.
DIN staat voor Deutsche Industrie Norm.
Het was een genormaliseerde standaard voor luidsprekeraansluitingen.

Bij Conrad kun je deze pluggen in zowel M als V nog wel krijgen.
Het logo is wel een fabrieksmerkje maar van onbekende oorsprong. Het is zeker geen Hirschmann.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
Het is overduidelijk wél een Hirschmann logo: kijk maar: http://www.t3bus.nl/contents/media/antenne%20hirschmann_000.jpg
en
https://www.conrad.nl/medias/global/ce/3000_3999/3700/3700/3706/370694_BB_00_FB.EPS_1000.jpg Je kunt deze vergissing goedmaken door even aan te geven waar deze uitvoering van de DIN 41529 connector (d.w.z. als mannelijk chassisdeel) volgens jou aangeboden wordt!
Want dáár is de vraagsteller benieuwd naar.
Bordensteker
8 jaar geleden
Correctie: dat moest zijn DIN 41529 connector (d.w.z. als _verzonken_ mannelijk chassisdeel).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Absoluut wel Hirschmann, en absoluut niet meer te koop. De pluggen wel, het chassisdeel niet.
Bordensteker
8 jaar geleden
@ Beer56: als je soms in de war was met een oude versie van het logo van het Amerikaanse Hallicrafters (http://rlv.zcache.com/hallicrafters_logo_mug-rdda610760c7044058b4431389baf4ca9_x7jgr_8byvr_1200.jpg?view_padding=[0.452380952380952%2C0%2C0.452380952380952%2C0] ), dan vergeef ik je onmiddellijk. Want dat lijkt er best op en ik mag het stuk veertiger-jaren radiozendtechniek waarmee ik in 1970 voor het eerst merkte hoe leuk het is als je iets beter kunt dan je leermeesters, best even enige hulde brengen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Bordensteker: Klaarblijkelijk heb ik ook de essentie van de vraag niet goed begrepen, nl. dat het de vraagsteller ging om de verkrijgbaarheid van een DIN chassisdeel.
Ik dacht echt dat ie vroeg om een passende plug (snoer) voor deze aansluitvorm en waar deze dingen voor gebruikt werden.
In dat verband was mijn antwoord dan ook een beetje onzinnig.
Ik geef mijzelf dan ook een dikke -. Dat logo heb ik idd. niet in verband gebracht met Hirschmann. Overigens werd bij mijn weten zulke M- Din chassisdelen nooit op consumenten apparatuur toegepast, uitsluitend altijd een V-Din chassisdeel waarop een M-Din snoer geplugd moest worden, en dan nog meestal als externe luidspreker toepassing.
Deze vorm van aansluiten werd vanaf halverwege 60-er jaren geïntroduceerd, waar voorheen de simpele tweepens stekergat aansluiting op pertinax plaatje normaal was. Daar paste ook een platte schemerlamp stekker op (met soms levensgevaarlijke mogelijkheden).