Tablet gaat niet meer opladen, wat moet ik doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb de tablet nu een paar maanden in mijn bezit en mijn galaxy tab 2 10.1 laadt opeens niet meer op.
Hij herkende de (originele) oplader niet meer toen ik nog een (beetje) volle accu had. Hij geeft nu, wanneer de lader in stopcontact zit, heel kort aan dat hij gaat opladen (batterijtje in beeld met ten eerste een 'laad'-rondje en hierna een oranje invulling van de batterij (1/5, 2/5)), waarna hij weer zwart beeld geeft, waarna hij weer opnieuw aangeeft dat ie gaat opladen, enz..
Ik heb (toen hij op 4% batterij was) een factory reset gedaan via powerknop-volumeknop. Dit heeft echter niet geholpen.
Helaas is het voor mij nu te laat om te kijken welke software/rom er op mijn tablet zit, omdat hij helemaal niet meer aan gaat. Ik heb geen custom rom.

Is er iemand bekend met dit probleem? Is het mogelijk dat dit wel aan de oplader ligt? Ik heb geprobeerd de tablet via alleen de kabel met mijn pc te verbinden om op te laden en deze gaf hetzelfde probleem. Tevens heb ik al verschillende andere (Samsung & geen-Samsung) USB Travel Adapters geprobeerd, wat tot geen resultaat heeft geleid.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Tom

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tablets
9.3K

Antwoorden (1)

Dit heb ik met mijn ipad ook, dit ligt waarschijnlijk aan het "draadje" van je oplader. Wat ook wel eens kan helpen is het blijven aandrukken van de oplader of even het stof wegblazen in de opening. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt er ook een mee terug naar de winkel of een andere willekeurige Samsung winkel gaan, zij kunnen je vaak ook wel helpen.