Hoe maken zie die special effects uit de jaren 90?

Beste mensen,

Mijn vraag is hoe je zulke special effects maakt die lijken of die in de jaren 90 zijn gemaakt.
Zoals deze muziek van Showtek 90's by nature

Hoe hebben ze dat gemaakt???

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar heb je nou videobewerkingsoftware voor. Denk aan programma's als Adobe Premiere en Adobe After Effects, en Sony Vegas Pro, waarschijnlijk gecombineerd met een paar plug-ins of wellicht met de effecten die bij die programma's ingebakken zitten.

Effecten die ik spot en wellicht verkeer benoem:
Chromatic Abberation
VHS-Noise
Screentearing
En ze hebben aan de kleur geknoeid.

Muziek gejat van
https://www.youtube.com/watch?v=_KztNIg4cvE

Beter voorbeeld van een retro look door effecten
https://www.youtube.com/watch?v=bS5P_LAqiVg

Toegevoegd na 13 minuten:
Knoeien aan de kleur heet trouwens color grading. En er zitten nog wat overlay effecten in, (computer animatie over/door de video heen).

Toegevoegd na 13 minuten:
Knoeien aan de kleur heet trouwens color grading. En er zitten nog wat overlay effecten in, (computer animatie over/door de video heen).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat VS bedoelt hoe dat werd gedaan in de jaren '90, want toen bestonden veel programma's nog niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dacht ik eerst ook maar: hoe je zulke special effects maakt die lijken of die in de jaren 90 zijn gemaakt. lijken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar had ik overheen gelezen. +1 voor je antwoord!