Loopt de comfort Care VSW-H12A4/EZR split level airco op gewoon stroom (230V) of krachtstroom (3-fase)?

Het gaat om de airco VSW-H12A4/EZR. Het is een split level airco en in wat ik kan vinden, staat dat power "three phases" is.
Nu weet ik dat 3-fase stroom (ook wel bekend als krachtstroom) 400V is. Alleen weet ik ook dat Chinezen het soms verkeerd vertalen of anders interpreteren en dat er met 3 fases fase, nul en aarde bedoelt kan worden.

Weet iemand of deze airco daadwerkelijk 400V is of gewoon 230V.

Picture for question
8 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Een zoekslag op het internet maakt duidelijk dat deze split airco sets in China worden gemaakt en wel voor verschillende afzetmarkten wereldwijd.
Daarom zijn er versie met verschillende soorten koelmiddel, en ook al naar gelang het beoogde gebruiksland met verschillende netspanningseisen (met name 50 Hz of zoals in Amerika 60 Hz frequentie van de wisselspanning), maar het zijn allemaal uitvoeringen voor om en nabij onze 230 Volt, en naar Europa komen alleen de uitvoeringen waar zoals op het hierna gelinkte typeplaatje nominaal 220 V – 240 V / 50 Hz staat.
Dus hier is geen krachtstroom voor nodig!
http://dbastatic.dk/pictures/pictures/7c/e4/c897-60de-48fa-b0c0-308ce79ae225.jpg?preset=large

Wellicht slaat dat van die drie fasen op de werkmodes, t.w.: (1) koelen, (2) verwarmen, en de derde mogelijkheid is dan dat hij aan automatisch “intelligent defrosten” doet. Dat kan soms inderdaad nodig zijn, met name bij het warme weer met een (voor Nederland) toch ongewoon droge luchtsoort. In die situaties kan een airco spontaan dicht gaan zitten met ijs op de lamellen van de zgn. verdamper, en daardoor slaat een airco tijdelijk af om het ijs weer even te laten smelten en afdruipen naar de afvoer van het condenswater.

Je bent bij deze uitgenodigd om ons jouw bron van die “Three Phases” te openbaren, maar ik ben intussen overtuigd dat je voor deze installatie echt geen krachtstroom nodig hebt – op die eis zit niemand te wachten, en technisch is het blijkens mijn bron hieronder nergens voor nodig.
Bordensteker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor deze info.
Zelf was ik inderdaad op zoek naar zo'n plaatje en vond hetzelfde ongeveer 10 minuten geleden ook (had nog niet op plaatjes gezocht). Zelf had ik op de manual van dit apparaat gezocht en kwam uit op het volgende:
http://www.ac-manual.com/vs-vsw-h12a4ez.html
Als je dan kijkt bij Power Supply staat er 3 phase. Ik kon het me zelf ook niet voorstellen, maar vond het wel typisch.
Thecis
8 jaar geleden
Bottomline, we komen uit op dezelfde conclusie.