Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De vaatwasser piept alleen als ik hem aanzet, wat is er mis?

Vaatwasser piept als ik hem aanzet. Het is een smegvaatwasser en hij gaat verder niet aan zoals normaal. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan het zijn dat de deur defect is. De piep geeft dan aan dat de deur niet goed gesloten is.
De meeste vaatwassers gaan automatisch uit bij een open deur, dus als de deursensor niet deugt, is de kans aanwezig da de vaatwasser onterecht stopt. Controleer of de deur goed dichtvalt en of er geen onderdelen in het sluitmechanisme vast zitten.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Voor mij was dit de oplossing:



I'm guessing that you're getting either an E2 or an E9 error code.
If so, open the door, switch it off, switch it on and immediately press the program button 4 times within 3 seconds. (Don't wait for any lights when you switch it on, just quickly press the button 4 times).
The two end lights should light up. Press the program button and one of the lights should go off.
Switch it off for about 20 seconds, switch it on, switch it off for about 20 seconds, switch it on and it should be reset.
If resetting doesn't cure it, check that the base isn't flooded and the anti flood device activated.
If you're getting any other error code don't do the reset, just post the lights that are flashing, 1 being left and 5 being right.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding