Hoe kun je opgenomen content op de UPC horizon mediabox overzetten naar je pc?

Is hier uberhaupt wel een mogelijkheid voor behalve met een dvd-recorder alles opnemen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
capthavoc
8 jaar geleden
lijkt me logisch dan upc/ziggo hier geen toestemming voor geeft en ook geen mogelijkheid voor biedt. het signaal is gecodeerd dus je kan ook niet rechtstreeks opnemen op een ouder dvd recorder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan het niet overzetten naar PC (bestanden). Maar wel naar DVD lijkt me. Over de analoge uitgang van de mediabox komt een ongecodeerd videosignaal dus dat kan gewoon.

Antwoorden (1)

Dat is zorgvuldig afgeschermd en niet mogelijk. Je kunt het afspelen en de scartkabel in een opneemapparaat steken, dat is het enige. Je kunt een mediabox niet in een netwerk hangen of iets dergelijks. Het is veel te lucratief voor Ziggo/UPC om er nog een keer geld voor te vragen. Ik heb van iemand gehoord dat hij de harde schijf in een pc had ingeplugd, maar de inhoud was gecodeerd en niet in te lezen. De netwerkpoorten zijn niet in gebruik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Precies. Hetzelfde geldt voor de HDD die aan mijn TV hangt waarmee ik Ziggo content mee op kan nemen. De HDD is niet eens te lezen met Windows. Het is niet alleen dat Ziggo er nogmaals aan wil verdienen, het is ook zo dat een contentmaker niks aan Ziggo wil verkopen als alles in HD te rippen valt voor iedereen.