Wat voor video ingang/uitgang is dit?

Hallo, ik zit even met een vraag. Ik heb een digitale tv kastje gekregen en daar zit onderstaande ingang/uitgang op. Aangezien de tv oud is en geen HDMI ondersteunt wil ik die negen pins uitgang gebruiken, maar ik weet niet wat voor kabel daarbij hoort. Ik dacht s video, maar die is max 7 pins toch?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
S-video 9 pins http://en.wikipedia.org/wiki/S-Video
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.lightinthebox.com/nl/9-pins-naar-s-video-male-s-video-femal-rca-male-rca-female-cable-1m_p651609.html?currency=EUR&litb_from=paid_adwords_shopping&gclid=CjwKEAjw-ZqrBRDt_KjhjcbzhhISJAAlRGvla8gyzcneNzn0cL34hswVbMWCsYvepNJKxorPZWK0jBoCPJHw_wcB Hopelijk is dit de oplossing, gebruik dus 9 pins naar composiet. Met S-video is het iig altijd problematisch (veel gedonder met zwart/wit weergave).

Antwoorden (1)

Dat is idd. een S-Video aansluiting. De plug die je daar hebt (4 pins) is een S-Video kabel. Bij S-Video (Separate Video) wordt het kleursignaal gescheiden aan de TV aangeleverd wat een iets beter beeld resultaat geeft dan de ouderwetse Composiet Video aansluiting met slechts 1 tulp stekker.
De bandbreedte van zowel Composiet als S-Video is wel hetzelfde.