Tv die hd redy is maar er zit geen hdmi aansluitng op heeft het dan nut om aansluit met interactief tv en alles zit aangesloten via scart?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

je beeld zal wel beter zijn dan een gewoon tv maar het een hdmi is het altijd beter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel, maar het is toch jammer dat je de hdmi aansluiting niet hebt.
Je kunt ook je laptop aansluiten via een hdmi kanaal, zodat je makkelijk films kunt bekijken van een goede kwaliteit.
Ook het beeld is beter, als je je decoder aansluit via de hdmi poort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HDMI staat voor High-Definition Multimedia Interface en dat wil zeggen dat alles in digitaal HD kwaliteit wordt doorgegeven, dus veel beter beeld en geluid.

Voorheen was de SCART-kabel de aansluitvorm tussen bijvoorbeeld een dvd-speler en de televisie. De HDMI-kabel vervangt deze aansluiting en is op bijna elke nieuwe televisie te vinden. De SCART-kabel stuurt analoge signalen vanaf de dvd-speler naar de televisie toe. Bij analoge signalen kan ruis ontstaan, wat voor storing op het beeld zorgt. De HDMI-kabel stuurt digitale signalen vanaf bijvoorbeeld een Blu-ray-speler, satelliet ontvangers en Interactieve decoders naar de televisie. Digitale signalen hebben veel minder last van ruis, wat daarom ook grote voordelen biedt aan de HDMI-kabel. Ook is de beeldoverbrenging van een HDMI-kabel van veel hogere kwaliteit in vergelijking met een SCART-kabel, dit zorgt dus voor een hogere beeldkwaliteit.

Als je Interactieve TV wilt nemen is deze digitaal en is het dus, als je veel beter beeld en geluid wilt, aan te raden om een Full HD TV te kopen met HDMI aansluiting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een TV HD-ready is (en het HD-Ready logo voert), moet hij 1920x1080 signalen kunnen omzetten naar zijn eigen resolutie. Bij Full-HD kan hij dit formaat ook zo weergeven.

Dit is een digitaal signaal en loopt via DVI (PC) of HDMI.

Aangezien een scart-kabel analoog is en nooit deze resolutie kan weergeven, is het twijfelachtig of deze TV echt HD-Ready is.

Toch geven veel TV's via scart een zeer goed beeld, maar met HDMI is het beeld beter (tenminste, zo zou het moeten zijn...).

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn zat TV's met HD-Ready die een beter beeld geven dan die met Full-HD, maar dat ligt echt aan de kwaliteit van de TV zelf; wat niet veel kost, kan eigenlijk ook niet veel zijn....