Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke weerstand heb ik nodig?

Als eerst, ik heb erg weinig ervaring met elektriciteit dus ik hoop dat het te begrijpen is:

Ik heb uit een oude stofzuiger de accu gehaald. Deze bestond uit 6 1.2V batterijen (Ni-Mh). Ik wil nu van deze batterijen een 'power bank' maken voor mijn telefoon ( Galaxy S5). Als eerst heb ik de batterijen zo op elkaar aangesloten dat ze 4.8V leveren, zie bijlage. Ten eerste weet ik niet of dat genoeg is maar daar ga ik van uit. Maar als ik op internet kijk gebruikt bijna iedereen een weerstand dus mij lijkt dat ik die ook nodig heb maar ik weet wat voor een en hoe ik die moet aansluiten.

Van mijn telefoon weet ik niet hoeveel A die neemt maar ik zou het liefst willen dat de powerbank 2A levert.

Ik hoop dat dit genoeg is, zo niet, dan geef ik de gevraagde informatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ik heb nog 1 vraagje die eigenlijk niet bij deze vraag hoort: Kan ik deze powerbank opladen met een adapter die 12V levert door deze simpelweg aan elkaar aan te sluiten ( plus op plus, min op min).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord