Ja, dat kan. Je krijgt dan een spanning van 11.6V.
Net zoals je een stoel op een tafel kunt zetten om bij de gordijnroe te komen.
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat je dan een spanning krijgt van 11,6 volt, dat begrijp ik. maar als er een beetje stroom gevraagd wordt vrees ik dat de één de ander opblaast. Je zet dan de tafel op de stoel zoals in jouw voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zal met de ene batterij de andere niet opblazen, de zwakste batterij bepaalt de maximale stroomsterkte. Je hebt wel het probleem dat de maximale capaciteit (in mAh) ook bepaald wordt door de zwakste batterij.
Ja, als je rekening houdt met de stroomsterkte die elke batterij afzonderlijk kan leveren en wat de stroomsfname is.
Ga n led lampje oid aansluiten dan maakt t weinig uit, maar is je 9 volt batterij n blok, die ampere's kan leveren, dan gaat dat niet met n batterijtje die veel minder amperage kan leveren.