Hoe kun je twee variabele vergelijken in SQL/PHP?

ik wil graag 2 variabelen met elkaar vergelijken. Uit de ene query kan er een of meerdere mogelijkheden komen, uit de ander komt altijd maar een query. Echter als er uit de eerste query een antwoord komt, doet de vergelijking het wel, maar als er meerdere antwoorden uitkomen niet..

$query = " SELECT categorieen.categorienr FROM categorieen, documenten, exemplaren WHERE exemplaren.documentnr = " . $_POST["documentnr"] . " AND exemplaren.exemplaarnr = " . $_POST["exemplaarnr"] . "
AND exemplaren.documentnr=documenten.documentnr
AND documenten.categorienr=categorieen.categorienr ;";
$categorie1 = mysqli_query($verbinding, $query);

$query = " SELECT categorieen.categorienr FROM categorieen, documenten, uitleningen WHERE uitleningen.llnr = " . $_POST["llnr"] . "
AND uitleningen.documentnr=documenten.documentnr
AND documenten.categorienr=categorieen.categorienr ;";
$categorie2 = mysqli_query($verbinding, $query);

if (mysqli_num_rows($categorie1) == mysqli_num_rows($categorie2)) {
die("U mag geen boeken uit eenzelfde categorie lenen.");
}

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

dump de variabelen in een array plaats er een functie omheen die de waarden uit de array vergelijkt:

$checkVars = array($categorie1, $categorie2);
if(in_array($var, $checkVars)){
// Value is found.
}