Hoe kan je de stem van een mio veranderen naar Claire?

Net een nieuwe navigatie gekocht, namelijk een MIO Spirit 6970 LM TRUCK. Een heel fijn ding en doet het goed, er is alleen een minpuntje. Ik word helemaal gek van de stem, Xander. Dit is een voorgeprogammeerde stem, nou hadden wij vroeger ook een MIO met de stem: Claire. dit vonden wij een veel fijnere stem dan die wij nu hebben met Xander erin. Mijn vraag nu is of wij deze stem kunnen veranderen naar een fijne vrouwenstem of gewoon "Claire", en hoe dat uiteindelijk moet!?

Ik hoop dat jullie het begrijpen en weten hoe het opgelost moet worden!

Met vriendelijke Groetjes,

Jeffrey!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dit is de gebruiksaanwijzing die in de handleiding staat:

De beschikbare instellingen voor de optie TAAL zijn instelbaar door het spraakbestand toe te voegen of te verwijderen via het MioMore Bureaublad wanneer uw Mio met een computer is verbonden. Voor het installeren van het spraakbestand hebt u de DVD van uw Mio nodig.

Spraakbestanden nemen ruimte in op het interne geheugen van uw Mio. Als u een spraakbestand niet gebruikt kunt u het verwijderen om ruimte vrij te maken. Indien nodig kan dit later opnieuw geïnstalleerd worden.
- Klik op Mijn Stemmen.
- Als u een spraakbestand wilt installeren selecteert u dat in de sectie Beschikbare spraakbestanden. Klik op Installeer geselecteerde stemmen.
-Als u een spraakbestand wilt verwijderen selecteert u dat in de sectie Beschikbare spraakbestanden. Klik op Verwijder geselecteerde stemmen.

- Tik daarna in het hoofdvenster op het radertje voor Instellingen. Selecteer de optie Taal.
- Tenslotte tikt u op STEM en selecteert het spraakschema van uw voorkeur in de lijst.
Plaatje bij antwoord
Amadea