Kan ik twee HDMI kabels aan elkaar vastmaken zonder adapter?

Ik zie bij de Action HDMI kabels van 1,8 meter in de aanbieding voor 2 euro. Ik heb 3 meter nodig, kan ik één uiteinde van beide kabels afknippen en vervolgens de draadjes in elkaar draaien? Werkt dit zo met HDMI kabels?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij diezelfe Action verkopen ze ook een HDMI-kabel van 7,5 meter voor €5,-
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb er een gevonden van 3 meter voor 3 euro! Andere zag ik niet liggen

Het beste antwoord

Nee. Een HDMI kabel heeft twee gelijke stekkers. Als je HDMI verlengkabel wilt hebben, dan moeten er twee verschillende stekkers aan zitten. (Mannetje-vrouwtje).

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, zoals jij zegt zou het wel kunnen, maar het wordt wel erg storingsgevoelig.
Beter een paar euro's meer uitgeven voor een kabel die wél de juiste lengte heeft. (of iets langer).
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb er een gevonden van 3 meter bij de action. Bedankt voor je antwoord.