Stukje uit led ontvanger gebroken, wat nu?

Ik heb een nieuwe led strip (rgb) gekocht.
Er is een stukje uit de ontvanger gebroken, het zwarte deel.
Nu ontvangt de ontvanger niet meer, is dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja dat is op te lossen, je dient de IR Ontvanger te vervangen, IR staat daarbij voor Infra Rood, deze ontvangers zijn op veel plaatsen te koop. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer deze oude IR Ontvanger in plastic is gegoten dat je deze los moet halen om te zien hoe de draden zijn aangesloten, als je dat weet dan zul je de ontvanger eraf moeten halen en de nieuwe aan de draden moeten solderen, maar de nieuwe ontvanger zal dan niet meer netjes in plastic gegoten zijn.

Op de onderstaande website kun je deze IR ontvanger verkrijgen
http://www.htfelectronics.nl/nl/actieve-componenten/leds/ir-ontvangers/

Zij kunnen eventueel ook de ontvanger voor je monteren indien je er zelf niet uit komt
Je kan ze dat via email vragen.