Hoe werkt/loopt de elektrischetijdsdraden in treinen?

Het schijnt dat er 15 km elektrischetijdsdraden in 1 treincoupé zit. Hoe werkt dit? Hoe word dit aangebracht in de treinen etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

boven de plafondplaten lopen kabelgoten.
op de balkons heb je systeem kasten.
de kabelgoten herbergen de kabels van de systeemkasten naar bv de omroepinstalatie verlichting etc
dmv grote stekkers aan de voor en achterkant van het rijtuig koppelt men de rijtuigen door tot aan de locomotief.
of het 15 km kabel is durf ik niet te zeggen, er veranderd nog wel eens iets.
De instalatie IN de trein werkt op 110v