Wat is het beste licht om wenkbrauwen te epileren en je bij op te maken met make-up?

In de zomer epileer en maak ik mij op bij het raam, bij daglicht dus, maar nu in de winter is het daarvoor te donker. Nu wil ik bij de spiegel een lamp/tl-buis ophangen, maar welk licht is nou het beste licht....op welke specificaties moet ik letten?
Ik weet niet of daglicht het béste licht is om te epileren/je bij op te maken... Misschien is iets witter licht wel beter bijvoorbeeld? Maar ik heb ooit geëpileerd bij een hele witte lamp en toen zag ik de haartjes niet eens meer...

9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Daglicht is het beste, in de zomer heb je deze oplossing al gekozen, voor de winter zijn er daglichtlampen bij de lampenspeciaalzaak te koop, zij geven vrijwel hetzelfde licht, als dat is, als je buiten loopt als het licht is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sonaya
9 jaar geleden
Dank je wel. Maar zou bijv iets witter licht niet beter zijn mbt epileren? Ik zeg maar wat hoor..misschien heb ik het mis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste kun je toch kiezen voor daglichtlampen, dit omdat je ook je make-up aan wil brengen, je kunt niet voor iedere handeling de lampen vervangen. Lampen die van alle kanten schijnen is een voordeel, omdat je dan geen last hebt van schaduwen, dus 1 lamp onder, 1 boven en lampen aan de zijkanten. Wit licht is te onnatuurlijk en te koud voor het aanbrengen van make-up. Als je dat prettiger vindt voor het epileren, dan zou je dat in een andere ruimte kunnen doen. Voor het epileren is een vergrotende spiegel prettig, dan zie je ook de kleine haartjes en deze met rondom licht, dit is de ideale oplossing voor het epileren van de wenkbrauwen. Ik denk dat wit licht minder voordeel heeft, dan vergroten en geen schaduw.