Hoe kan ANWB verkeerborden aanpassen?

Ik vroeg me af, hoe ANWN de elektrische verkeersborden boven de snelweg kan aanpassen. Zoals dat je er 50 mag rijden enzo. Gaat dat via internet? Doet ANWB dat wel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat doet Rijkswaterstaat en niet de anwb.
Het aanpassen gaat deels automatisch en deels met de hand..
Als er te langzaam gereden word op de snelweg, gemeten door sensoren, word automatisch de snelheid op de matrixborden aangepast.
Ook zijn er tegenwoordig tekstborden waarop file informatie word gegeven.