Mijn lock machine begint vanzelf ineens te locken/werken?

Ik heb deze Lock machine al 15 jaar niet gebruikt en ik heb erg veel zin om weer met kleding maken beginnen.
De Lock machine onder de plastic hoes vandaan gehaald en geprobeerd of hij het nog doet. Hij Lockt/werkt nog o.k. maar moet gesmeerd worden, dat kan ik zelf.
Ook kan ik de handleiding momenteel niet meteen vinden maar die heb ik al gevonden op "Internet" en ik kan die gewoon bestellen. Net als event. een andere voetpedaal, indien nodig.

, zo spontaan gaan locken!

Toen ik helemaal met iets anders (niet met deze machine), bezig was begon de machine spontaan de lopen (locken, zonder dat ik er stof eronder had liggen).
Niet dat dat kwaad kan maar wel onverklaarbaar. Ik werd er bijna bang van en snap het niet helemaal. Ik heb meteen de stroom eraf gehaald maar het moet wel opgelost worden.

Zelf denk ik aan 15 jaar onbeschermd stof happen, Die voetpedaal lag los onafgedekt naast de machine. De hoes die ik erbij had gekregen paste alleen maar op de machine zelf en ik heb hier nooit een opbergkoffer bij gekregen/gekocht vroeger.

Voordat ik de Lock machine een servicebeurt wil laten geven en op de onkosten wil letten (arbeidsloon .e.d) vraag/probeer ik hier bij "Goeie Vraag"of iemand met me mee wil /kan denken, en de gouden tip misschien heeft.

Dan wacht ik hier een tijdje af, voordat ik de Lock machine naar een naaimachinewinkel/service breng.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
knik in de kabel ergens?

Het beste antwoord

Ik zou zeker even een onderhoudsbeurt laten doen. Kennelijk maakt hij ergens contact op het moment dat jij dat niet wilt. Niet zo erg als je achter je andere machine zit. Maar als jij bezig bent een naald in te zetten, of even een randje stof weg te halen achter het mes, wil je echt niet dat hij ineens gaat spoken.
Bovendien loopt 'ie waarschijnlijk wel weer extra lekker als je 'm even helemaal hebt na laten kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je wel kunt doen is eerst eens even met de dealer bellen of die nog tips heeft waar het aan kan liggen. Als je een goeie dealer hebt, zullen ze je niet onnodig op kosten jagen,