Waarom print onze laserprinter volledig zwarte bladzijden?

Na het vervangen van de toner, krijgen we alleen maar volledig zwarte bladzijden. Contact gehad met de verkoper, die aangaf dat de toner uit een verkeerde partij kwam. Nieuwe toner gekregen, van een goede partij, maar nu blijft de laserprinter zwarte bladzijden geven. Waar kan dat aan liggen, en wat kunnen we er zelf aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.3K

Antwoorden (2)

Beste, gebruik je nu de originele toners voor je printer? Dit zijn enkele dingen die je kan doen:
Haal de toner eruit en kijk of er geen zwarte sporen zijn en anders maak je eerst alles proper.
Zet de printer is terug op fabrieksinstellingen.
Controleer de pagina's die je afdrukt vanop je computer geen foute bevat.
Ga naar je verkoper en vraag voor herstelling want dit is anders een defect.

MVG
Nicocool
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kort antwoord: de spanning op de drum is 0 Volt. Hij krijgt geen spanning of de laser staat voortdurend op 100% te laseren.

Lang antwoord: in je laserprinter zit een zogeheten 'drum', dit is een metalen rol (formaatje deegroller) met een speciale coating. Voordat het eigenlijke printen begint wordt deze drum voorzien van een negatieve spanning (paar honderd Volt, verschilt per model).

Vervolgens 'tekent' de laserstraal je tekst op de drum. Overal waar het laserlicht de drum raakt wordt de spanning op dat deel van de drum verlaagd naar max. 0 Volt.
Hoe lager de spanning, hoe meer toner er naar dat deel van de drum wordt getrokken.

Je hebt nu dus twee mogelijkheden: of de laser staat voortdurend 100% aan waardoor de spanning over de hele drum 0 Volt is, of de drum krijgt geen spanning.

Beide resulteren in compleet zwarte pagina's.

Andere mogelijkheid: Als er een strakke witte rand rondom de pagina is (dus een zwarte pagina met een witte 'lijst'), ligt het waarschijnlijk niet aan de drum of de laser, maar is waarschijnlijk het geheugen van de printer defect.