Waarom zo een grote prijsverschil tussen vershillende HDMI kabels?

Een HDMI kabel vervoert een digitale signaal, óf het werkt óf het werkt niet.

Men zou toch geen prestatie verschillen moeten zien tussen dure en goedkope (HDMI kabels van Action) kabels op bijvoorbeeld een 50 inch Full HDTV?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen verschil. Als ie werkt werkt ie. Soms zit er weleens een tussen die niet goed is. Maar dat zie je dan gelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mensen willen eenmaal graag geloven dat als ze een bak geld uitgeven dat ze ook een beter kwaliteit beeld of geluid hebben.
(Voor dat geld MOET het wel beter zijn)
Daar willen fabrikanten natuurlijk met alle plezier aan voldoen.
Natuurlijk zal voor regelmatig in en uittrekkken e.d. een iets duurder kabel mogelijk ook een beter bouw (connector) kwaliteit hebben.
Maar bij gewoon inpluggen en gaan heb je gelijk, het werk of werkt niet (bij digitaal).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.bestbuy.com/site/audioquest-diamond-6-6-high-speed-hdmi-cable-dark-gray-blue/2383319.p?id=1218325919542&skuId=2383319 Geeft hetzelfde beeld als http://www.allekabels.nl/hdmi-14-kabel-high-speed/4566/1192956/hdmi-kabel-14-high-speed-aanbieding.html

Het beste antwoord

Omdat: gebakken lucht x')

Met analoge kabels daarbij wil het weleens (aardig) wat verschil maken welk eindresultaat je krijgt.

HDMI is volledig digitaal, ofwel; hij doet het goed, of hij is kapot.

Wat een gek d'r voor geeft hé? :P
(no offence ;) )

Toegevoegd na 21 uur:
Het kan ook niet dat je verschil ziet, het is data wat over de kabel verzonden wordt, geen beeld.

Poging tot verbetering van een armzalig opgestelde zin:
"Met analoge kabels kan het wel eens (aardig) wat verschillen welk eindresultaat je krijgt."

+ (Video)bronnen van Tros en Radar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij ligt dit aan de kwaliteit van de kabel, die van de Action hebben minder kwaliteit dan die van een goed merk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoeld u met 'kwaliteit' het beeld dat ze op tv produceren of eerder hoe snel de kabel kapot gaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat de goedkopere kabels lagere productiekosten hebben gaan ze sneller kapot, maar als je ze gewoon aansluit en op zijn plek laat liggen kan je er lang mee vooruit, ook is de fabrieksgarantie meestal wat minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus je bedoelt productie en materiaal -kwaliteit?
Niet beeld-kwaliteit? Dat is wel makkelijk om bij je antwoord te vermelden; dat voorkomt onduidelijkheid en dan heb je meer kans om als beste te verkozen te worden :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bullshit, zijn talloze tests geweest die uitwezen dan het niks uitmaakt of je een hdmi kabel van 3 euro of 40 euro koopt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als die van de action zo slecht zijn waarom komen ze dan steeds zo goed uit de consumenten tests ???