Wie kan mij helpen een idee te geven bij dit knutselen?

Uit de koekkoeks klok heb ik het rader van de uur telling gehaald en aan het lipje van de koekkoek activeren een touwtje gemaakt. nou komt de koekkoek alleen als ik aan het touwtje trek.
wat ik wil is dat de koekkoek er uitkomt als er aan de deur gebeld word. ik heb al een motertje van 6 volt. maar als die het touwtje oprolt dan gaat hij niet meer terug vanzelf. en als het touwtje te strak komt dan trekt hij in de klok te ver door en moet ik dat weer herstellen. dus als er aangebelt word dan moet het niet uitmaken of ze lang of kort bellen.
hoe kun je dat oplossen? en ook met dat motertje dat die terug rolt. of iets anders dan een motertje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Creatief hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FANTASTISCHE vraag!

Het beste antwoord

Je kunt i.p.v. een motor die draait er een gebruiken die alleen trekt zoals de spoel met beweegbare kern uit een dingdong-bel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komen die ook in een videorecorder voor? daar ga ik eens naar kijken. want dat is wel een goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die zitten niet in een videorecorder. Wel in grotere apparaten, zoals wasmachines.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens een Nakamichi bandrecorder gehad waar selenoids in zaten, maar ze moeten ook weer niet te klein zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In wasmachines zitten solenoids om de waterkleppen te openen/sluiten; de slag is echter wel kort. Nou ja, zo gaat dat met knutselen: altijd uitdagingen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er 1 uit een cassette speler. die gaat ook op 6 volt.
nou moet ik het touwtje er aan vast zien te krijgen.
het is ook altijd wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het werkt heel goed.
ik kan zelfs de klok helemaal dichtmaken.
nu wachten tot de lijm droog is en dan
sluit ik hem aan op de deur bel.
zeer bedankt voor dit idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk dat het gelukt is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja heel leuk. dat hebben niet veel mensen zo.
en ik was het beu met elk half uur de koekkoek uit die klok.

Andere antwoorden (1)

Er is nog een andere mogelijkheid - wellicht goedkoper, tenminste, als je geen tweedehands onderdeel op kunt scharrelen.

Bij sommige winkels verkopen ze voor een prikkie luchtverfrissers voor op het toilet. Dan bedoel ik niet die dingen die je zelf moet indrukken, of dingen die aan de deur zijn gekoppeld - nee, er zijn ook van die luchtverfrissers die geheel automatisch elk kwartier een "pufje" spuiten.

Die dingen kosten niets, en er zit een motortje in dat via een simpel palletje het geurflesje induwt.

Koop zo'n ding, gooi alles weg behalve dat motortje, en je hebt iets dat, wanneer het stroom krijgt, een palletje naar buiten schuift, met een slag van tussen de 5 en 10 mm.

Met wat knutselen kun je dat ding aan je deurbel en je koekoek koppelen. Succes!
Cryofiel