Waarom werkt mijn kabel internet niet?

Ik heb nu een pc waarbij ik internet heb via een usb adapter. Alleen ik wil kabel internet maar als ik de kabel in de pc stop dan staat er dat ik geen internet heb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik veronderstel dat je met een USB-adapter bedoelt dat daar een WiFi-netwerkadapter aan vast zit.

Oorzaken dat het met een kabel niet werkt kunnen zijn:
1. de kabel zit (inderdaad) in de router/modem op een verkeerde poort.
2. de netwerkkaart in je pc is uitgeschakeld.
3. de kabel is niet goed.
4. de pc heeft geen of niet de juiste drivers voor de netwerkkaart.

1. sluit de kabel op een andere poort en probeer opnieuw.
2. zet de netwerkkaart aan.
3. probeer een andere kabel en deze (indien mogelijk) op een andere pc.
4. installeer de (juiste) driver.

Ik besef dat dit nou niet direct werkinstructies zijn maar zonder verdere bijzonderheden (zoals in ieder geval welk besturingssysteem) wordt het moeilijk om specifieke dingen te gaan roepen.