Festina Sport F16585/6 Horloge, welke info is juist?

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge, en ik zag dit horloge op www.vd.nl.
Daar stond dat dit horloge 5ATM (voor douche en regen) waterdicht is, ik weet wat dit betekend, maar op een andere site, genaamd www.megahorloges.nl stond dat dit horloge 10ATM (hier kan je ook mee zwemmen) waterdicht is.
Ik vroeg me dus af welke site de goede informatie geeft.
Ik ben op zoek naar ongeveer dit soort horloges, onder de 100 euro.
In de kleur bruin of zwart, ook moet hij minimaal 5ATM waterdicht zijn.
Heeft een van jullie nog suggesties, met links.
Recensies zouden ook zeer welkom zijn.

Dankjewel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga er maar van uit dat een horloge vaneen dergelijk prijs categorie niet blijvend 10atm water resistant is. Kwaliteit van afdichting is zeker niet hetzelfde als bij een horloge van € 500. Het zal sneller lek raken.Daarbij is het horloge voorzien van leren band. Dit is zeker niet geschikt om mee te zwemmen. Althans niet al je er langer als een maand of 4 mee wilt doen. Leer en water gaan nu eenmaal niet samen. Of je moet het niet erg vinden dat het verkleurt, gaat stinken en zacht wordt. ( hierdoor gaat het overigens scheuren en kan je het horloge verliezen) Als je een goed horloge wilt dat goed waterdicht blijft, duurzaam en er goed blijft uitzien, koop een Seiko kinetic. of een citizen eco-drive staal of titanium. Kost iets meer meer maar heb je jaren meer plezier van. Of een pulsar. Die zit in jou prijs-range. (Is van Seiko = dus goed)