Is er een app waarmee ik mijn zoon zijn telefoon kan opsporen?

Ik wil weten of ik mijn zoon zijm telefoon kan op sporen zonder dat zijn gps aanstaat (zijn telefoon is de Samsung Galaxy S4 Mini)

Toegevoegd na 57 seconden:
Zijn*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Poet
9 jaar geleden
Als iemand ermee belt wordt geregistreerd via welke gsm-mast dat signaal is gelopen. Ik weet alleen niet of je dat zelf kunt achterhalen. De politie kan het wel. Als de SIM-kaart vervangen is dan werkt dit niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan nog kan iemand getraceerd worden aan de hand van het IMEI nummer, dat is onafhankelijk van de simkaart. Als iemand een andere simkaart erbij doet en die telefoon maakt verbinding met de provider duikt het IMEI nummer weer op, dat wordt geregisteerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zijn echter oplossingen die onuitvoerbaar zijn zonder tussenkomst van gerechtelijke instanties en zullen niet worden gebruikt in enkelvallige particuliere situaties.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan, afhankelijk van de toepassing. Zoals Poet aangaf kan dat op diverse manieren. Gaat het om een gestolen telefoon en staat Device Manager (een standaard fucntie van Android) aan? Dan kan je via de Google Device Manage (google dit even ;) ) de telefoon lokaliseren (moet je wel met hetzelfde gmail account inloggen).

Dit zou ook moeten werken als de GPS instellingen uitstaan (dan probeert het via de wifi netwerken in de omgeving de locatie te bepalen, mogelijk dat GPS dan ook van afstand aangezet kan worden). Deze locatiebepaling is dan meestal minder nauwkeurg, maar je kan dan wel iets zien.

Daarnaast zou de politie de simkaart of het IMEI kunnen tracken indien zij daartoe aanleiding zien. Wil je zoon gewoon kunnen volgen? Tja, eis dan dat ie zijn GPS signaal aanhoudt en je kan em altijd volgen, daar zijn tientallen apps voor. Maar dat lijkt me meer een pedagogisch issue dan een technisch issue.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals aaabc123 al aangeeft zijn er inderdaad standaard toepassingen voorhanden, deze moeten in de meeste gevallen wel geactiveerd worden (=account registreren).

Gaat het niet om een vermist toestel dan zijn er applicaties te installeren die dmv (sms) commando's de gps kunnen activeren zonder dat de gebruiker dit merkt en de locatie kunnen terugsturen naar de afzender. Of dit in pedagogisch optiek verstandig is laat ik in het midden.

In het laatste geval raad ik aan in de PlayStore te zoeken op anti diefstal apps, deze zijn echter vaak niet gratis.