Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is deze laptop voldoende voor kleine dingen zoals internet en word?

https://www.mycom.nl/laptops/notebooks/573418/hp-pavilion-15-r085nd

Gaat om kleinere dingen.

2e keuze was deze:
http://www.scheerenfoppen.nl/nl/computer-en-telecom/notebooks/hp/15-d001sd-notebook/p52593&ref=folder&utm_source=folder&utm_medium=folder&utm_campaign=wk_28_snffolder_2014&utm_content=hp-f7t81ea

Maar voor die 80 euro zie ik niet zoveel verschil of is dat er wel?

Is het misschien ook mogelijk om op een van de twee kleine spellen te spelen, dus niet battlefield 4 enzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Internetten lukt ongeveer wel op elke pc (zij het dat flash dingen nogal wat je processor soms vragen, maar goed, dat terzijde, soms kan het dus minder lekker werken). Word zal op beide ook draaien (althans ik zie niet in waarom het qua specificaties niet zo lukken). Het grootste verschil tussen de twee laptops is de processor. De processor in de duurdere laptop is ietsjes beter (een quad core), de processor in de goedkopere is iets minder dan die uit de duurdere laptop. Overigens zijn beide processoren niet echt denderende processoren. Dus tja, of je er 80 euro voor over hebt is aan jou zelf.

Wat je met kleine spellen bedoelt, is mij niet geheel duidelijk. Als je patience bedoelt (zoals in de oue windows versies zat), dan zal dat wel luken. Mocht je zwaardere games willen spelen, tja, dan wordt niet zo'n feest. Waar de grens precies ligt is lastig in te schatten, maar gezien de magere specificaties van beide laptops zal dat vrij laag liggen (m.a.w. ik vermoed dat relatief lichte spellen misschien al niet lekker werken, maar dat is even afhankelijk wat je met kleine spellen bedoelt).

Overigens, ik ben geen topexpert hierin, maar ik raad je aan om ook even op het forum van Tweakers advies in te winnen. Daar kunnen ze je nog veel beter adviseren. De link naar het betreffende (sub)forum is: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/122

In de bron heb ik even een vergelijking neergezet tussen de processoren. Daaruit volgt dat de de pentium processor ietsjes beter is, met name omdat het quad core (4 cores) is en de goedkopere (de Celeron) een dual core (2 core) is. De Celeron draait op een iets hogere snelheid, maar de Pentium heeft daarentegen meer cores en kan meer tegelijk verwerken, waardoor volgens die gegevens (van cpuBoss) de Pentium iets beter is (alleen bij de passmark benchmark is het verschil groter, maar ik weet even te weinig daarvan om te zeggen hoe je die score precies moet interpreteren).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de goede info!
Klinkt als een wat goedkopere processor die niet al te best is. Mijn budget ligt wel iets hoger maar weet jij misschien een goede laptop die rond de 300-400 euro ligt!
Een spel wat ik vaak speel is garry's moeder.
Waarschijnlijk ken je het spel totaal niet maar het kan ook zijn dat je er meer van af weet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Garry's mod. Autocorrectie werkt niet altijd mee, haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om even terug te komen op de processor. De processor is een processor in het lage, goedkope segment. Je kan het gedeeltelijk vergelijken met auto's. Als je simpel naar je werk wilt verdoen zowel een Opel Astra als een Ferrari beide. Wil je racen op een circuit op hoge snelheid, tja, dan heb je toch met de Ferrari meer kans. Het spel dat je wilt spelen zegt mij even niets. Als je budget rond 300-400 euro zou ik nog even goed rondkijken. Er zijn mogelijk betere deals te krijgen, maar ik ken even de stand qua prijzen nu niet. Wat ik je wel kan adviseren is om op tweakers een topic te openen en actief om advies te vragen. Zij kunnen je beter helpen vermoed ik.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing