Zijn er al reviews van OLED-tv's?

Zijn er al echte reviews (dus geen hand-ons), met metingen en grafiekjes? Of worden er nog geen Oled's afgegeven om gereviewed te worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. OLED-televisies zijn nog niet eens verkrijgbaar en al helemaal niet tegen een normale prijs. Op CES zijn de eerste Oled televisies voor de consumentenmarkt aangekondigd, maar afgezien van een enkel model is het maar de vraag of ze ook daadwerkelijk gaan komen.

LG en Samsung hebben als enige serieus een toestel aangekondigd, beiden 55", 1080p (dus nog niet eens 4k, hoewel je je kan afvragen of je dat perse moet hebben op dit formaat) en rond de 10.000 Euro. Maar die zijn er nog niet.

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik heb me even wat verder ingelezen op de website van CES.

LG heeft als enige daadwerkelijk een toestel op de markt gebracht, maar alleen in Korea voorlopig voor rond de (omgerekende) prijs van $10.000,-. Dit voorjaar komt deze pas in Nederland uit, voor €10.000,-. Wellicht iets eerder naar een ander land zodat er ook eerder een review uit komt.

Samsung heeft de eerder genoemde aankondiging nog niet waargemaakt.