Hoe krijg je 4 afbeeldingen in 1 afbeelding ?

Ik heb 4 fotos op mijn telefoon. Die wil ik in 1 afbeelding hebben. Is er een app voor of zoiets ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18.7K
Amadea
9 jaar geleden
Op mijn laptop doe ik dat met Paint. Heb je op een smartphone ook Paint?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Paint is van Windows. Er is een versie voor Windows Phone, maar ik weet niet of dat een uitgeklede versie is. https://tinyurl.com/mfs96n3

Antwoorden (4)

Pic Collage is een prima app.je daarvoor. Is er voor alle OS.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb wat handige apps: picsart, photogrid, piccollage. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naast bovenstaande suggesties zou je gebruik kunnen maken van Pixlr. Het is een online dienst die de functionaliteit geeft van een uitgeklede Gimp of Photoshop. Ook zijn er apps beschikbaar voor Android en iOS.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga een van de meest oude en ouderwetse antwoorden geven die al werkt van de eerste Windows versie. Technisch maart simpelste van simpelste en bruikbaar voor ALLES op je PC:

0. Op voorhand open je de windows verkenner waar EEN KOPIE van je vier foto's staan (nooit op originelen werken).
1. Je drukt op de WIN toets (dat vlagje links van je spatiebalk) en tegelijk druk je de R van Run in dus. Dan krijg je het vak 'Uitvoeren'.
2. Daar type je in voor het programma Paintbrush. Voor het gemak kun je dit vijfmaal doen: 1 voor je eindresultaat en 1 voor elke gewenste foto.
3. De eerste sla je op in een bereikbare map onder de naam "samen" en je kiest als formaat .jpg voor het uitwisselingsgemak. Via kun je switchen, of via de taakbalk naar je eerste foto.
4. Dan ga je naar de eerste foto. Hier heb je meerdere mogelijkheden:
4.1. Voorkeur Je opent hem via pbrush als het een .JPG is (rechter muisknop dan 'Bewerken') en dan CTRL-A (alles selecteren) en CTRL-C voor copy indien je er nog iets anders wil mee doen.
4.2. Moeilijker: Of je opent hem gewoon met de viewer maar dan gezoomed dat die bijv. de helft van je scherm vult (optie dubbele schermen laat ik even buiten beschouwing) en dan druk je om je actieve venster te kopiëren.
5. Je keert terug of je zit nu al in je eerste foto-paintbrush. Ik heb het op de bijlage getest met 3 foto's van 2592 x 1456 en 1 van 1280 X 720.
6. Daar 'plak' je de foto en verklein je die tot 25% (werkbalk Start - Formaat wijzigen), en dan pas je het venster aan via CTRL-E (eigenschappen) tot 648 op 360 bijvoorbeeld (ja, gedeeld door 4 als je 25%) gebruikt). Dan opnieuw CTRL-A en CTRL-C om naar je eindproduct te gaan.
7. Je switcht via ALT-TAB naar je pbrush SAMEN en daar doe je CTRL-V (paste, is symbool voor iets laten Vallen want CTRL-P was al print). Meteen pas je formaat al terug van eindwerk aan via CTRL-E tot terug je 1280 X 720 (let dus op bij 25% krijg je een kwadraat van foto's meer op dezelfde ruimte).
8. Je doet dit opnieuw voor foto 2 en enkel fase 7 krijgt een 8.1 extra en moet je 50% ingeven voor de foto van lagere resolutie.
8.1. De geplakte versie komt boven je eerste foto: die moet je meteen na CTRL-V met de muis aanklikken en verslepen naar rechts of naar onderen of onderrechts.
9. Zo heb je het resultaat als hierbij.

Succes en zo kun je hetzelfde met printscreens voor programmahandleidingen en alles wat je maar lief is in razendsnel klein JPG.

+je