Hoe krijg je een wasmachine filter slang los die vast zit in het gaatje?

Ik was van de week de wasmachine filter aan het schoonmaken ik heb eerst het water eruit laten lopen en heb de slang per ongeluk in het gaatje gedrukt en ik krijg hem er niet meer uit het gaat om een Samsung eco bubbel

Picture for question

Antwoorden (2)

Kan een pincet geen uitkomst brengen? In de bouwmarkt verkopen ze een soort van flexibele kabebel met aan de ene kant een soort grijparmpje en de andere kant een drukknop. Zodra je op die knop drukt komt het grijpertje eruit. Wie weet lukt het daarmee?
Kabebel moet kabel zijn
Toegevoegd op 22 augustus 2021 20:23: tekst
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Jesseheeremans
2 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord maar wat moet zoiets kosten dan
Bordensteker
2 jaar geleden
https://www.hornbach.nl/shop/HAROMAC-Flexibele-grijper-lengte-60-cm/7231764/artikel.html
Bij Hornbach slechts € 1.
Bij andere bouwmarkten allerlei verschillende prijzen.
Vraag naar of zoek naar het artikel met de term ‘flexibele grijper’. Kun je niet een stuk aan het uiteinde omgebogen kern van stroomdraad er door het gat in de plaat heen omheen bewegen met een voldoende lang dun touwtje aan die stroomdraad vastgemaakt, zodat je daarna met dat touw rond het slangetje kunt trekken zodat het uiteinde weer achter het gat in de voorplaat komt?
Dan kun je daarna een puntig iets wurmen om het slangetje mooi recht achter het gat te bewegen en het er dan met een pincet of zo uit trekken? Als je de wasmachine wat naar voren kunt trekken en dan wat achterover kantelen, kun je er misschien wel onderlangs bij. Zorg wel dat je niet met je pols klem kunt komen te zitten als de zware machine terug valt. Bij sommige wasmachines kan de hele voorplaat eraf.
Het is blijkbaar een vaker voorkomend probleem bij bepaalde Samsung wasmachines; het korte slangetje schiet gemakkelijk naar achteren, zeker als het stopje er afgehaald is, en je moet soms zelfs de wasmachine naar voren trekken en naar links kantelen (of toch zo dat het filterklepje bovenaan komt te liggen, dan kun je er hopelijk beter bij) zodat je de bodemplaat eraf kunt schroeven. Dan kun je bij het weggefloepte slangetje komen. Haal wel eerst de stroom en waterslangen eraf!

Aan de voorkant lukt het handige mensen soms ook. Witte klepje er omhoog af wippen (met het deurtje vanonder slechts een beetje open, en ik zie aan de foto dat het er door de vraagsteller al af genomen is). Daarna moet er rechts iets verwijderd worden om door een 2 cm groot gat met een vinger het slangetje weer door zijn eigen kleinere gat terug naar buiten te steken.

Aldus beschreven door MrsBP in https://eu.community.samsung.com/t5/home-appliances/issues-with-emergency-drain-hose/td-p/1219594#.YSOWHAX9-2Q.link

Nederlanders zijn op het internet wel met minder, maar hebben hier ook last van:
https://eu.community.samsung.com/t5/quickdrive/noodafvoerslang-in-de-machine-geschoten/m-p/590930#M40

https://community.kieskeurig.nl/topic/6700-samsung-wf1704ysw-noodafvoer-slangetje/?do=findComment&comment=32343

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-wf-8604-fea/564747/antwoord.html

Het lijkt verstandig om het vaak erg korte slangetje met wat tape of met een tie-wrapje voortaan te behoeden voor een herhaling. Tie-wrapje om het slangetje heen aantrekken maar niet echt strak dichtsnoeren. Of een smal stuk ducttape gebruiken om het slangetje wat te verdikken.
2 jaar geleden
Jesseheeremans
2 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord ik heb toch besloten om een monteur te bellen ik ga er niet zelf aan klooien om schade te voorkomen