Het lijkt inderdaad een beetje zo alsof de balance de escapement bestuurd, dit is echter niet het geval. Dit wordt ook uitgelegd in het filmpje.
De escapement krijgt namelijk de energie van het opwinden toegeschoven door verschillende radars. Aan die escapement zit een soort 2-vingerige vork en die duwt elke keer tegen het pinnetje aan dat op de balance zit. Zodra de balance weer terug rolt en het pinnetje weer beneden is duwt de vork door de beweging van de escape de balance weer de andere kant op. Zo gaat dit de hele tijd door waardoor de balance beweegt.
De escapement bestuurd dus de balance en niet andersom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een voortdurende beweging, ook perpetuum mobile genoemd, is niet mogelijk wegens de invloed van de zwaartekracht op alle dingen.
er is dus ALTIJD energie nodig ook al probeert men al eeuwen deze perpetuum mobile te maken maar nog steeds niet gelukt!
het zou DE oplossing zijn voor ons energieprobleem; meer energie opwekken dan men erin steekt.