Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe doe ik gewoon een led lampje met + en - draadjes aansluiten op bijv. een stekker?

Ik heb een led snoer gekocht met led lampjes. Zover ik weet is de aansluiting 2 draadjes waarschijnlijk + en -. Nu wil ik het liefst dat deze wordt aangesloten op een usb snoer, zodat hem ipv een stekker en stopcontact in een usb plug in doe. En dat zo de lampjes gaan branden. maar hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als er een adapter aan zit kun je kijken welk voltage die levert. Een usb poort levert maximaal 5 volt. Als het niet teveel verschilt kun je het proberen. Je stript dan een usb kabel af, knip de groene en witte weg. Dan hou je als het goed is zwart en rood over. - en +. Deze solderen aan de afgestripte kabel van de led lampjes (zonder de adapter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk helemaal helder, ik ga het zeker proberen, krijg hem volgende week binnen. Ik zal het zeggen als het gelukt is.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing