Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar dient dit kabeltje voor?

Bij het opruimen kwam dit kabeltje naar boven en ben benieuwd of iemand weet wat het is of waar het voor gebruikt wordt. Dan heb ik er misschien nog iets aan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
941

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een DB9 naar 3.5mm jack serieel kabel, dat is een nogal specifiek ding. Je zou het kunnen gebruiken om een bepaald apparaat op je PC aan te sluiten (zoals dat nu met USB gebeurt), maar om welk apparaat het hier gaat weet ik niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.amazon.com/SF-Cable-Female-Serial-Cable-6/dp/B004T9BBJC is een soortgelijke kabel. Ik denk niet dat je er tegenwoordig nog een nuttige toepassing voor kunt vinden.
(Lees meer...)
gvrox
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Zie de link bij de reactie van MrTomaat.
gvrox
9 jaar geleden
Dat is inderdaad een voorbeeld van een toepassing. Zelf gebruikte ik zo'n kabel om een shell prompt te openen op mijn TiVo (daar gaat dus die jack in), maar het leek me sterk dat vraagsteller zo'n device had :) Verder waren er vroeger ook digitale camera's met zo'n aansluiting volgens mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk dat het voor mij wel duidelijk is dat het kabeltje overbodig is geworden door de snel groeiende technologie. Ik het inderdaad niet zo'n device gehad, dus het is waarschijnlijk van een oude digitale camera. Het grappige is dat de apparaten verdwijnen, maar de kabeltjes vaak bewaard blijven. Bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (1)

Het ziet er naar uit dat je hiermee geluid van een pc of laptop, naar een versterker kan krijgen
(Lees meer...)
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Geluid via een DB9 aansluiting lijkt me wat onwaarschijnlijk (maar technisch niet onmogelijk)
Reddie
9 jaar geleden
Zie de link bij de reactie van MrTomaat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding