Ik heb een downloadsneldheid van ca 90mbp en uploadsnelheid van 9 mbps is dit snel genoeg voor film?

hoe 'snel' is mijn internet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De gemiddelde internetsnelheid lag in Nederland in 2013 rond de 10 Mbps. (bron 1)
Met 90 Mbps zit je dus vrij hoog.

In principe kan je ook met een verbinding van 1 Mbps films downloaden, al is dit niet aan te raden.
De gemiddelde film bedraagt circa 700 Mb. Dat zou betekenen dat je, indien je ten volle gebruik zou kunnen maken van je verbinding, de meeste films binnen 10 seconden binnen hebt. (bron 2)

Concreet: Ja, je verbinding is zeker snel genoeg voor het downloaden van films.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dit geldt ook voor het streamen van video's. (bron 3)

Toegevoegd na 27 minuten:
In de reacties werd ik terecht gewezen op het verschil tussen bits en bytes.
In geval van een film van 700 Mb zal je daarom, onder de meest ideale omstandigheden, in net iets meer dan een minuut je film binnen hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het een beetje vreemd dat je verneemt dat hij films wilt downloaden. Misschien bedoelt hij streamen..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal m'n antwoord uitbreiden, dank voor de tip.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De downloadsnelheid wordt aangeven in megabits per seconden. De grote van de film in megebytes. Daar zit een factor acht verschil in dus het duurt dan ongeveer een minuut.
Verwarring is begrijpelijk want maatschappijen die internet aanbieden willen graag in bits rekenen want dan lijkt het sneller.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Wertos
Ik blijf aan het aanpassen, maar je hebt natuurlijk volkomen gelijk...!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super antwoord nu, like voor jou :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarvoor dank ;)