Een jaar oud ongeveer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik op google earth naar mijn huis en tuin kijk ziet ik de tuin zoals die er uitzag voordat ik daar woonde. Dat is 3 jaar geleden. Dus ik denk dat die kaarten minimaal 3 jaar oud zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in google Earth ingezoomd staat op een gebied staat er vrijwel altijd linksonderin het beeld 'Datum van beeldmateriaal'. Hier is dus te zien hoe oud de kaarten zijn. De satellietfoto van Den Haag komt bijvoorbeeld uit 2 april 2005.
Soms bestaat een foto uit meerdere kleinere aparte satellietopnamen en dan zie je de data van het beeldmateriaal dan ook veranderen als je je muis over de foto beweegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best wel oud hoor!
ik denk 3 of 4 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk vernieuwen ze af en toe gedeelten, maar het grootste gedeelte is erg oud. Voor 10 jaar terug woonde ik in Italie en als ik nu op dat adres ga kijken met Google Earth, staat nog steeds mijn auto in de tuin. Ook een hotel in Egypte, waar ik 3 jaar geleden kwam, bestaat nog niet eens op de kaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google koopt de foto's als ze ze redelijk goedkoop of gratis kunnen krijgen. De foto's op Google Earth zullen dus nooit heel recent zijn. Je kunt in de linkeronderhoek zien van wanneer ze zijn en wie het copyright heeft.