Is er een mogelijkheid om iemand met een Garmin GPS horloge live te volgen?

Het gaat om de Garmin Forerunner 310XT. Ik wil graag weten of je met een app ofzo live de route kan volgen die momenteel gelopen word.
Als ik een wedstrijd aan het lopen ben, dat mijn vriend dan via zijn telefoon kan zien waar ik ben en of ik al in de buurt van de finish kom.
Bestaat die mogelijkheid?

Toegevoegd na 37 seconden:
Er is een vergelijkbare vraag gesteld, maar die was 5 jaar geleden en het enige antwoord ging over een Android app, dat is niet wat ik zoek: http://m.goeievraag.nl/vraag/3233

9 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Uit de specificaties van het horloge maak ik op dat er draadloos gecommuniceerd kan worden met een computer, maar dat de range daarvan niet zo heel groot is (minder dan 10 meter). Wat jij wil lijkt dus niet te kunnen.

Toegevoegd na 52 minuten:
Ik ging er bij mijn antwoord van uit dat je wist dat GPS maar 1 richting op ging. De andere kant op zou ook een stuk moeilijker zijn, buiten het feit dat het enorm veel energie zou kosten waardoor de batterij snel leeg zou zijn. Op smartphones kan zoiets wel omdat deze immers verbonden zijn met een communicatie-netwerk.
gvrox
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
ja, die communicatie is bedoeld voor als je de route wilt overzetten op de computer. Maar ik vroeg mij af of het ook live kon, omdat hij al een gps verbinding heeft.
Kan van sommige telefoon apps namelijk wel, maar dat is niet waterdicht.

Andere antwoorden (1)

Om de positie van het horloge te kunnen volgens, zou het horloge zijn GPS-positie via internet moeten kunnen doorgeven. Omdat dit horloge niet is verbonden met het internet, kun je zijn positie dus onmogelijk live volgen.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1 GPS is eenrichtingsverkeer. De GPS info moet dus via een ander kanaal verzonden worden.
Ritsuka
9 jaar geleden
ok, dank je