Is er een mogelijkheid om iemand met een Garmin GPS horloge live te volgen?

Het gaat om de Garmin Forerunner 310XT. Ik wil graag weten of je met een app ofzo live de route kan volgen die momenteel gelopen word.
Als ik een wedstrijd aan het lopen ben, dat mijn vriend dan via zijn telefoon kan zien waar ik ben en of ik al in de buurt van de finish kom.
Bestaat die mogelijkheid?

Toegevoegd na 37 seconden:
Er is een vergelijkbare vraag gesteld, maar die was 5 jaar geleden en het enige antwoord ging over een Android app, dat is niet wat ik zoek: http://m.goeievraag.nl/vraag/3233

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit de specificaties van het horloge maak ik op dat er draadloos gecommuniceerd kan worden met een computer, maar dat de range daarvan niet zo heel groot is (minder dan 10 meter). Wat jij wil lijkt dus niet te kunnen. Toegevoegd na 52 minuten: Ik ging er bij mijn antwoord van uit dat je wist dat GPS maar 1 richting op ging. De andere kant op zou ook een stuk moeilijker zijn, buiten het feit dat het enorm veel energie zou kosten waardoor de batterij snel leeg zou zijn. Op smartphones kan zoiets wel omdat deze immers verbonden zijn met een communicatie-netwerk.

Om de positie van het horloge te kunnen volgens, zou het horloge zijn GPS-positie via internet moeten kunnen doorgeven. Omdat dit horloge niet is verbonden met het internet, kun je zijn positie dus onmogelijk live volgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100