Welke airco is beter?

Ik overweeg een airco te kopen maar welke is beter zo'n ding op wielen die binnenstaat of 2 unit's binnen en buiten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het grote voordeel van een split unit airconditioning is dat het deel wat relatief het meeste geluid maakt, buiten hangt. De binnenunit is fluisterstil. Doordat warme lucht stijgt en het binnen deel van de airco hoog aan de wand is gemonteerd, heeft een split unit een betere koelcapaciteit dan een mobiele airconditioning.
Een split unit airconditioning biedt een permanente oplossing die op eenvoudige wijze in het interieur kan worden verwerkt.
Een mobiele installatie staat vaak in de weg, maakt lawaai en er moet altijd een deur of een raam openstaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

split unit airco is altijd beter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een airco met afvoerslang is beter voor je portemonnee maar een split-airco is beter qua koelcapaciteit.
Een slangairco blaast de warme lucht naar buiten zodat er in de kamer een vacuüm ontstaat. Zodoende komt er weer warmere lucht van buiten naar binnen.
Bij een gescheiden unit heb je 2 gescheiden luchtstromen, wat binnen zit blijft binnen en idem dito met de buitenunit.
Je hebt dan wel weer meer kans op vervuilde lucht natuurlijk.
Persoonlijk vind ik een slangairco met een beste overcapaciteit het prettigst aanvoelen, frisse schone lucht en dat beetje rendementsverlies neem ik op de koop toe.