Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het handig om een airco te kopen die de kubieke meter van een kamer maar net aan kan?

Ik wil een mobiele airco aanschaffen voor een kamer met 36 K.M.(kubieke meter), de airco met de beste recensies is per toeval te gebruiken voor ruimtes tot en met 36 K.M.

Ik ben een leek maar wellicht is het beter om wat marge te hebben. Als ik bijv een airco koop die geschikt is tot 100 K.M. Hoeft die dan minder zijn best te doen om goed te functioneren?

Ik dub nu tussen deze 2

Tot 125 kubieke meter

http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/ventilatoren-en-airco-s/m804667300-delonghi-pacwe125-eco-mobiele-airco-elders-699-bij-ons-499.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Tot 36 kubieke meter maar wel erg goeie recensies

http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/ventilatoren-en-airco-s/m804665104-sharp-cv-p09fr-mobiele-airco-elders-599-bij-ons-voor-449.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het voordeel van de 36km is dat hij minder verbruikt, minder minder herrie maakt enz.

Nadeel is dat hij op ze maximale capperciteit loopt.
Wanneer jij de deur uit loopt deze even bezig is met koelen.

Als de herrie, stroomverbruik jou nix uitmaken zou ik voor de zwaardere kiezen. Die heeft het makkelijker en daar bij hoeft hij maar kort te draaien om je kamer paar graden kouder te krijgen.
En dat is weer tengoede van de levensduur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, helemaal niet. Bij het testen gaan fabrikanten altijd de voor hen voordeligste waarden vermelden en de testomstandigheden zijn (net als de verbruikscijfers van een auto) eigenlijk niet gemaakt met het openen van deuren, of oudere vensters of niet zo goed geïsoleerde ruimtes. Dus als men zegt 36 m3 dan is dat ook echt het maximum.