Mag de slow whoop verder weg van de handbrandmelder hangen?

In de huidige situatie van het gebouw hangt een brandmeldinstallatie waar de slow whoop sirenes boven de handbrandmelders hangen, draden door de zelfde pijp heen en terug aangelegd.

Eigenlijk willen we de sirenes verplaatsen, maar de handbrandmelder blijft dus in functie op dezelfde plek. We weten echter niet of dat mag volgens de regels.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Ja dat mag. Voorwaarde is dat op iedere plek in het gebouw de slow-whoop gehoord kan worden met minimaal 65 dB(A) (in slaapvertrekken t.h.v. het hoofdeind minimaal 75 dB(A)). Dit kun je terugvinden in de NEN-2575, hierin staan de regels voor het plaatsen van brandmeldinstallaties.