Thee over me laptop, wat moet ik doen?

Hallo, ik heb 30 minuten geleden (ongeveer) thee over me laptop toetsenbord laten vallen, ik heb gelijk de stroom ervan afgehaald, accu eruit en op de kop gelegd. Toen het gebeurde werd me beeld wit, en kreeg wat stortinkjes. Wat moet ik nu doen? En is het nog mogelijk dat ie het nog doet?

Toegevoegd na 32 minuten:
met suiker

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat de laptop een paar dagen drogen. Het beste is om de laptop uit elkaar te halen en voorzichtig te reinigen met een wattenstaafje en wat alcohol omdat er suiker in de thee zat. Suiker tast namelijk langzaam de laptop aan als dit naar binnen is gedrongen. Als u dit niet zelf kunt en het gaat om een oude laptop kunt u er ook voor kiezen om hem niet te reinigen. Uw bestanden zijn er gewoon nog, hierover hoeft u zich geen zorgen te maken.

Het beste antwoord

Rijst erop is een fabel, werkt niet meest het vangt alleen het water op dat eruit druppelt. Je kan als je een kleine schroeven draaier hebt de onder kant open schroeven en droog make (voorzichtig). Eventueel laten reparren of zelf doen als je verstand hebt

Toegevoegd na 22 minuten:
Edit: Je kan silca gel eventueel gebruiken (dit zit vaak bij schoenen en of klede\ing in een klein wit zakje) dat is suoer absoberend
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoogstwaarschijnlijk is je laptop kapot. Want misschien wel kan werken is hem in een bak leggen en flink wat rijst erover doen. Dit zuigt al het vocht eruit. Bij mijn telefoon werkte dit uitstekend maar ik weet niet zeker of dit bij een laptop ook zal werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad rijst erover.. En misschien dat droog föhnen helpt. (Bij mijn mobiel werkte het...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb zou hem omdekop houden en daarna föhnen anders moet je hem laten repareren of een nieuwe kopen?????
hopelijk heb je een back-up voor al je bestanden!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarschijnlijk was de schade niet heel groot, hij doet het weer, toetsenbord niks mis mee. maar kan het mogelijk zijn dat de laptop nog kuren gaat krijgen ofzo?