Is het mogelijk om een auto oplader te verlengen?

Ik heb een auto adapter met een 12 volt uitgaan. Echter is deze heel kort, en ik wil 'm graag verlengen. Kan ik gewoon een stukje electrisch draad hier tussen solderen, of gaat het dan helemaal mis? (heb er weinig verstand van)..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja hoor, het is geen probleem om het draadje te verlengen.
Maar wel netjes werken zodat je geen kortsluiting maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verlengen is mogelijk, pas wel op dat je + en - niet verwisselt. Je kunt ook een losse verlengkabel kopen met sigarettenaansteker plug, verkrijgbaar bij tankstations. Je hebt modellen met 3 aansluitingen, dan kun je meer adapters tegelijk aansluiten. Kan je ook je telefoon opladen en TomTom aansluiten....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In geval van een lossen verlengkabel zou ik toch naar de Action gaan of zo, niet bij een tankstation. Die zijn veeeel te duur. Bij de Action krijg er ook nog 2 USB-aansluitingen (5 VDC) bij.
het kan wel als je het met de juiste kabel doet en heel netjes en anders moet je een langere kopen als die bestaat