Hoe kan ik een autoradio testen in mijn kamer?

Zoals de titel al aangeeft, wil ik verscheidene radio's buiten de auto gaan testen. Telkens de originele uithalen is ook niet zo prettig voor de auto. Hoe kan ik met 230 aan de slag? Omvormers zijn zo duur en onhandig, omdat ze alleen een sigarettenaansteker-uitgang hebben. Ik heb een rood en zwart kabeltje nodig geloof ik. Ik ben een leek, dus hou het simpel :)
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Om een autoradio te kunnen testen heb je een 12 V voeding nodig en een of twee speakers. Voor de voeding kun je gebruik maken van een losse accu of een voedingsapparaat dat bij 12 V gelijkspanning een paar ampere kan leveren. Als antenne volstaat een los stukje snoer dat je in de antenne aansluiting kunt steken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gemakkelijkst is een transformator of lader met 12 V gelijkstroom. Let goed op dat je + en - niet verwisselt. Best koop je één kabeltje met een zekeringhouder en een zekering gebruik deze kabel aan de + kant. Welke zekering ? Deel het verbruik in watt door 12 (12 volt) en je krijgt de waarde van de zekering bijv. 55 watt, 12 volt : 55/12 = 4.6 : 4.6 ampère.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een acculader voor 12 V is minder geschikt omdat de lader een hogere spanning afgeeft om een accu te kunnen laden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een autoradio doet het ook op 14V... Hoe hoog denk je dat de spanning in een auto is, als de accu opgeladen wordt? Juist, ook hoger en dan hangt de radio er ook gewoon aan.