wat betekent 2x 500 watt op 4ohm ?

ik begrijp het principe niet . omdat ik een nieuwe versterker wil kopen met 2 speakers van 125 watt rms staat er bij de specificaties 2x 500 watt op 4 ohm en 2x 125 watt op 8ohm. welke regel geldt hier dan voor ? die van 4 ohm of die van 8 ? de bijde speakers zijn 8ohm staat bij de specificaties.
versterker is konig versterker 2x500 watt PA-AMP10000-KN
. of past deze er beter op ? KONIG PA-AMP2400-KN

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Versterker RMS 1,5 tot 2x speaker RMS.
Die PA-AMP10000-KN Geeft op 8ohm 125W RMS.
Kan wel maar niet te hard zetten (Vervormt het? Geluid zachter zetten.) Die ander is zeker te zwak. Overigens, niet de aantal Watt bepaald hoe hard iets gaat. :)

Antwoorden (1)

Die 4 ohm geeft de impedantie van luidsprekers weer. Dat is simpelweg gezegd de weerstand van je luidsprekers. Als je nou luidsprekers hebt van 4 ohm dan kan je versterker daar 2 X 500 Watt aan leveren. Maar heb je nou toevallig luidsprekers met een impedantie van 8 ohm, dan is het geleverde vermogen 2 X 125 Watt.
Al die vermogens zijn voldoende om alle mensen in je straat voorgoed te verjagen naar een ver werelddeel. Dat je het weet.
escape
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus. Die Watts die opgegeven worden zijn alleen maar als verkoopargument en om op te scheppen en hebben niets met de realiteit te maken.
En 500 Watt over 4 Ohm betekent 10 Ampere! En dat door een dun luidsprekerdraadje ;-)