Wat is de beste manier om het aantal mensen te meten die een deur passeren?

Ook in schemerige omstandigheden en het liefst ook als er meerdere mensen tegelijk de deur passeren.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 18 minuten:
Dit moet volledig automatisch gebeuren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De beste manier is om voor de deur te gaan zitten en de mensen te tellen die voorbij komen. Alle technische vernuft ten spijt, dit is de meest betrouwbare methode.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij het beste te gaan met behulp van een personenteller klikker. Iedere keer als er een persoon langs loopt, klik je 1 keer, dat ding telt voor je, zodat je je niet kan vergissen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja alleen het moet volledig automatisch gebeuren.
paulus811
10 jaar geleden
inderdaad, zolang je maar op het juiste moment klikt is dat een prima manier en betrouwbaarder (en goedkoper) dan electronica.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je nodig hebt is een "klantenteller" (Google hierop), bijv:
http://www.kwbs.nl/klantentellers/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat begrijp ik alleen ik wil juist dat een automatisch systeem dit regelt. Zonder enige inbreng van mensen Paulus811
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan een persoon full-time elke dag voor meerdere jaren goedkoper zijn dan een stukje techniek zo simpel als een aantallenteller? Graag een rekenvoorbeeld want ik geloof er niks van. Een beetje betrouwbaarheid lever ik zo in, om niet iemand een full-time contract voor onbepaalde tijd aan te moeten bieden.
paulus811
10 jaar geleden
MrTomaat, waar in de vraag lees jij dat het over een telling van meerdere jaren gaat? Misschien ligt het huis van Sjonsjaak aan de vierdaagse route van Nijmegen en is het tellen een eenmalige actie van een dag. Jij doet een veronderstelling die ik vervolgens met een rekenvoorbeeld moet onderbouwen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"(en goedkoper) dan electronica." Hoho :D. Jij neemt een stelling aan in je reactie namelijk dat een persoon die telt goedkoper is dan electronica. Er is niet gezegd dat de teller voor meerdere jaren is, maar ook niet dat het voor korte tijd is. Ondanks dat zeg jij dat het goedkoper is (Je geeft namelijk niet de te verwachten/logische situatie die ik geef). Ergens moet er een omslagpunt liggen waar het goedkoper is om iemand dag in dag uit te laten tellen tegenover een stuk elektronica welke jaren meegaat en minimaal stroom verbruikt (je zou zelfs een mechanische teller neer kunnen zetten). Het is dus niet ik maar jij die veronderstelt. Mijn reactie is enkel een verwerping van jouw stelling d.m.v. veelvoorkomend voorbeeld. Het had echter zo kunnen zijn dat het jouw bekend is dmv een rekenvoorbeeld dat hoe dan ook een persoon die telt altijd goedkoper is dan een elektronische teller (omdat (ik zeg wat) de jaarlijkse onderhoudskosten +aanschaf+vervanging na x jaar gelijk is of duurder dan een fulltime werknemer). Maar dat laatste is dus niet het geval.
paulus811
10 jaar geleden
MrTomaat, je uitgebreide reactie wordt gewaardeerd. En je hebt wel een punt. Soms doet een mens onbewust aannames en ik ben er hier ingetrapt en had moeten vragen voor hoelang het tellen zou moeten plaatsvinden. Vervolgens kun je uren discussiëren wat het uurtarief van een menselijke teller zou moeten zijn, maar het is niet heel moeilijk om te bedenken dat electronica al snel goedkoper is. Misschien heb ik wel onbewust WILLEN aannemen dat het om een korte periode van tellen gaat, want voorzover mij bekend is er geen electronische teller die van een groep voorbijgangers kan bepalen uit hoeveel mensen die groep bestaat. Tuurlijk zijn er wel tellers, maar die werken op individuen (en wederom, voorzover ik weet). Een rij sensoren over de breedte van de straat die van onderen meet of er een persoon voorbij komt lijkt me nog het meest in de buurt komen, maar of dat bestaat....