Werkt er door een E.M.P echt hele helemaal niets meer aan electronica in die omgeving?

Ook niet als ik als ik bijvoorbeeld mijn mobiel had uitstaan bijvoorbeeld.
E.M.P = electro magnetische puls

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

de digitale techniek werkt met enen en nullen.
de hele programmering van electronica waarin chips zijn verwerkt, wordt in een seconde omgezet naar alleen maar enen, ook als het uitstaat.
1-0 voor de EMP dus
Oude radio's met buizen en echte condensatoren doen het waarschijnlijk nog wel.
1-1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat schijnt weinig uit te maken. De spanning opgewekt door het veld molt je chips, of die nu op dat moment in werking zijn of niet.
AWM
14 jaar geleden
Juist... Het opgewekte EM veld induceert stroom in alle elektronische schakelingen. Het gaat hier om passieve onderdelen die niet met een externe voedingsbron gevoed moeten worden. Het sterke EM veld bekrachtigd de onderdelen als het ware...