Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een filmpje van mijn digitale camera op mijn pc krijgen?

Ik weet wel dat je een map moet aanmaken en dat uiteraard de digitale camera verbonden moet zijn met de PC; maar hoe gaat het dan verder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
860
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens aan. Mijn vraag is aangepast ;)
Er staat nu duidelijk beschreven wat u kunt doen.
Heel veel succes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je selecteert de bestanden die op de camera staan. De map die je op de pc hebt aangemaakt open je dan weer en daar met de rechtermuis op klikken (na het geopend te hebben op het witte gedeelte klikken) en op 'plakken' klikken.

Als je even de naam van je camera geeft, kan ik het je precies uitleggen. Dan zoek ik het namelijk even voor je op ;)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet nu welke het is en hopelijk kan ik je hiermee helpen:
Zie bron 1.: De gebruiksaanwijzing van de camera.
Ga naar blz: 65. Hier staat een duidelijk overzicht van alles wat u wilt weten over de camera: aansluiten, foto's bekijken en opslaan.

Om in te gaan op uw vraag hoe je de bestanden op de pc krijgt, heb ik even samengevat wat al in de gebruiksaanwijzing staat.

* Installeer de software (blz. 67)
* Kopieer de beelden naar de computer (blz 68)
- Hier zijn meerdere manieren voor dus ik wil aanraden deze bladzijde zelf even goed te lezen. Aangezien er verschillende manieren zijn. Voor pc's met, en zonder Memory stick gleuf en andere computers dan 2000/ XP/Vista.

---- Indien niet gebruik wordt gemaakt van een Memory stick (waarschijnlijk SD kaartje?) dan:
* Bestanden kopieren naar computer. Blz 69 t/m 72
Een duidelijk overzicht met plaatjes (hoera!) waar de kabels in moeten en wat er vanaf daar gebeurt.

dat zal ik verder niet omschrijven. Dat staat zéér duidelijk aangegeven in de gebruiksaanwijzing.

Echter, mocht u geen bijgeleverde software hebben en die toch denkt nodig te hebben hierbij een link (bron 2) waar u deze ook kunt downloaden. (Ik hoop dat het de goede is. Anders moet u even bij link 3 kijken waar een overzicht staat van alle Sony drivers.

bron 2: scroll naar beneden, typ de verification code" in en klik op download.
(eronder staat zelfs (in het engels) wat u na de installatie kan doen. Maar dit staat ook in de nederlandstalige handleiding. )

Bron 3: stukje naar beneden scrollen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de camera het filmpje opslaat op een geheugenkaartje kun je ook het kaartje eruithalen en in je pc stoppen (of een kaartlezer). De PC gaat dan waarschijnlijk zelf vragen wat hij ermee moet doen. Het werkt eigenlijk net als met een USB stick (maar daar wordt het voor jou misschien niet duidelijker van)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding