zou je een speakerkabel om kunnen zetten naar een aux kabel??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een aux kabel is bij voorkeur coaxiaal.
Speaker kabel is dat in het algemeen niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuk antwoord voor iemand die zo'n vraag stelt viridiflavus....
w.t.f. 8-|
Haal dan gelijk de ingang en uitgang impedantie van het apparatuur er bij (-10dBv / +4dBu) naast of het gebalanceerd of ongebalanceerd is...

Antwoorden (2)

Een aux-kabel bestaat uit 2 kabels met elk 2 aders en een speakerkabel maar uit 2 enkelvoudige aders.
Het lijkt mij, dat dit niet kan....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dit kan niet. Met je aux-kabel stuur je 2 signalen naar versterker deze ontvangt het als zijnde stereo signaal ( gescheiden input). Je speaker kabel stuurt vanuit je versterker per kanaal maar 1 signaal naar je speakers. Je haalt op je versterker dus per speaker 1 signaal op per speakergroep.