Hoe moet je de Chromecast opnieuw configureren na het indrukken van de reset-knop?

Ik gebruik de Chromecast vanaf mijn mobiel. Daar wordt nu op weergegeven dat er geen Chromecast gevonden is, terwijl het witte lampje wel brandt en ik er vlak naast zit.

8 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Het maakt niet uit hoe dichtbij je mobiel van de Chromecast is, want die is niet rechtstreeks verbonden met je telefoon, maar via de WiFi kast.

Zorg eerst dat je mobiele telefoon verbinding heeft met je WiFi, en de Chromecast-app geïnstalleerd is.
Zet je TV aan en (indien nodig) kies de HDMI ingang waaraan de CC gekoppeld is.
Als het goed is zie je dan op het scherm een code met een paar letters en cijfers.
Op de CC-app op je telefoon moet je dan de optie "Zoeken naar CC" (of zo iets) kiezen, en als deze gedetecteerd is, dan volg je gewoon de stappen.

Voor alle duidelijkheid: én je mobiel, én de CC moeten verbinding hebben met je WiFi kast. Dat betekent dat als je CC achter de TV zit, mogelijk geen goede ontvangst zal hebben, dan zal hij geen verbinding hebben met de WiFi, en zal nooit worden gedetecteerd door je telefoon.

Het bijgeleverde HDMI verlengsnoer (een kabeltje van zo'n 5-6 cm) kan de ontvangst van het WiFi signaal verbeteren, probeer dat ook eens.
Als dat niet helpt, dan kan je de WiFi router verplaatsen of het signaal proberen te versterken. Dat zal trouwens ook helpen om de kwaliteit van het beeld te verbeteren.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hmm, raar. Het kan goed zijn dat je hem even moet resetten door de reset knop aan de achterzijde even ingedrukt te houden. Dit duurt soms wel 30 seconden lang (pas als het witte lampje gaat schijnen is hij teruggezet naar fabrieksinstellingen). Mocht dit niet lukken zijn er nog tal van andere zaken waar dit door kan komen: denk aan een slechte WiFi verbinding of een verouderde Google Home app. Check anders dit artikel voor alle mogelijke problemen: https://www.smarthomeweb.nl/chromecast-resetten/.