Hoe weet ik of de lamp goed aangesloten is?

In mijn studentenkamer heeft m'n vader voor me een lamp opgehangen voor boven de eettafel. Sindsdien doen de twee stopcontacten in dat deel van de kamer en de lamp het niet meer, maar alles in de meterkast staat nog goed. Ik heb mijn verhuurder gebeld voor een reparatieverzoek, maar die zei dat ik moest controleren of de lamp wel goed was aangesloten omdat dat waarschijnlijk de oorzaak was van de niet werkende stopcontacten.

Iemand een idee wat de oorzaak is en hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat er dan hoogstwaarschijnlijk is gebeurd: In het plafond boven je lamp zit een centraaldoos. Daar zitten draden in en lasdoppen. Pa lief heeft dan per ongeluk daar wat onklaar gemaakt. Dat is relatief makkelijk weer in orde te maken, zij het dat stroom gevaarlijk kan zijn als je een totale leek bent. Vraag een handige buurjongen en doe ALTIJD eerst de zekeringen uit voordat je knutselt.

Lijkt mij ook dat er draden uit de lasdop is gegaan... Dit resulteert dus in onderbreking in het circuit waardoor de stopcontacten geen spanning meer hebben...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100