Hoe stel ik mijn Linksys WRT54G2 in voor een (extra) draadloze router?

Ik wil mijn oude Linksys WRT54G2 graag gebruiken voor extra wi-fi netwerk voor thuis.
Ik wil dit als "gast" netwerk gebruiken.
Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg geen verbinding naar buiten.
Ik heb een glasvezel modum van XMS net, daaraan heb ik de Netgear ProSafe FVS318N hangen.
Ik heb de Linksys aangesloten op 1van de ethernet poorten van de Netgear.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is vrij simpel te doen, allereerst vraagje; gebruik je ook TV via glasvezel ?
kijk dan even goed of er een bepaalde poort op je eerste modem/router daarvoor bestemd is
Dus verschuif alles een plekje als blijkt dat poort 1 vooor TV verbinding is bestemd (ik weet natuurlijk niet of dit voor glasvezel hetzelfde is als gewoon kabel of ADSL.
in de meeste gevallen is simpelweg 1 poort bestemd voor TV.
op je netgear in dit geval ???? zit er eentje op je xms modem speciaal voor TV
vergeet dan dit hele verhaal

Sluit je netwerk kabel die voor de wrt54 op zeg maar poort 2 of 3

en sluit de andere kant van de kabel aan op elke willekeurige poort
maar niet op de standaard input poort !
Daarmee vermijd je dat de wrt54 gaat werken als een router en je dus conflicten met je andere router . als je hem dus aansluit op een van de ander poorten wordt het simpelweg een switch en geen router, dus geen conflicten

wifi instellen/aanzetten moet je wellicht even van te voren doen want in de meest gevallen kan je niet via het andere modem/router
het inlog scherm van de wrt54 bereiken

moet lukken
capthavoc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De WRT54G2 moet zo ingesteld zijn, dat deze niet zelf probeert een ADSL-verbinding op te bouwen, maar gewoon zijn internetgateway via de WAN poort krijgt.
Zelf gebruik ik DD-WRT software op de Linksys; daar kan je een hoop meer mee... (echter ook een hoop meer mee verkeerd doen).

Hier staat veel informatie omtrend de WRT54G2
http://support.linksys.com/nl-eu/support/routers/wrt54g2/download

Als men een puur gescheiden guest wifi netwerk wilt hebben, dan dient de WRT54G2 als eerste router te worden aangesloten (met het wifi voor de guests). Dan komt daarachter de tweede router voor het privegebruik; zo kan men niet vanuit het guest netwerk op het netwerk erachter kan komen. Andersom (dus als het gast netwerk achter het prive netwerk hangt, kan dit wel).