Prijs, kwaliteit, logo.
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Een logo mag je niet zomaar overnemen, anders zou iedereen wel ff neppe Apple oortjes maken (als voorbeeld), en het geluid ook, tis goedkoper, vaak met oortjes is het dan ook.. wat slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het logo is echt wel overgenomen bij de fake serie van dre
Als je geluk hebt, zijn de echte niet alleen duurder en strijkt de genoemde artiest er de nodige eurietjes van op, maar zijn ze ook nog van beduidend betere kwaliteit.

De praktijk leert echter dat dat laatste LANG niet altijd het geval is, en je gewoon veel meer betaalt voor een gelijkwaardig goedkoper product , zuiver en alleen omdat er een bepaalde naam op staat.

Helaas is het niet altijd even makkelijk om daar achter te komen, je zult daarvoor gebruikersfora in de gaten moeten houden / recensies lezen op Internet.

Over het algemeen mag je er echter van uitgaan, dat als ergens een brandname (merknaam van een artiest, film, kledingmerk of wat er dan ook in de mode is) er absoluut gelijkwaardige producten ZONDER die naam of dat logo te krijgen zijn voor minder geld. En dat kan om flinke bedragen gaan.

Heel simpel voorbeeldje : een goede drinkbeker met schroefdop van een gerenommeerd plasticmerk met een bloemetje of poppetje erop kost om en nabij de vier euro. PRECIES dezelfde beker van PRECIES hetzelfde merk met een plaatje van Disney erop, kost 8 euro. Je betaalt dus 100 % extra vanwege het plaatje. Maar de beker is er geen cent meer om waard. (Vooral niet als er weer een nieuwe film komt, en die op je beker ; oud nieuws' is).

De meerkosten zitten hem niet in materiaal, samenstelling of verpakking. Het prijsverschil zit hem zoals dat heet in de licentie ; toestemming een bepaalde naam of afbeelding te gebruiken, waarvoor (heel) dik betaald moet worden. Heb je dat er voor over, dan moet je het doen. Heb je dat er niet voor over...je raadt het al.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry ; te snel.

De 'neppe', dus het - vaak - minderwaardiger product gebruikt vaak wel het logo / beeldmerk /naam (illegaal!) of iets dat daar zo veel mogelijk op lijkt, vraagt de klant daar ook (flink) geld voor (!) maar draagt geen geld af voor het gebruik van die naam c.q. hebben niet de licentie. Weer even de vergelijking met de beker : een of andere chinees maakt een goedkope lekbeker die er UITZIET als een van dat plasticmerk'maar niet van dezelfde kwaliteit is, kwakt er illegaal een disneyplaatje op, en verkoopt een beker van een kwartje voor zes euro.

Je betaalt dus alleen maar boeven voor een minderwaardig product dat er UITZIET alsof je een heleboel geld hebt weggegooid voor een mode-artikel, maar qua kwaliteit in de regel niet eens in de buurt komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het noemen hoe je wilt, maar andermans patenten stelen en beeldmerken gebruiken waarvoor de je licenties niet hebt, is gewoon diefstal, en ik denk dat ' boeven' nog een beschaafd woord is. Jammer dat er bij jouw koptelefoons geen verschil is ; een Sennheiser is namelijk zo ongeveer het TOPmerk, en zeker beter dan Sony- en trouwens vaak duurder ook ; dat zou je moeten horen. Tenzij je een nep-Senheiser hebt ; dan zou die inderdaad gelijkwaardig kunnen klinken. Je betaalt voor 'het idee' / het merk als je een origineel artikel met een of andere naam of logo er op koopt (niet per se het merk), maar als je daar dan weer een nepper voor koopt, dan betaal je eigenlijk om anderen het IDEE te geven dat jij voor het idee (extra veel) hebt betaald. Klinkt ingewikkeld, maar daar komt het zo ongeveer op neer.